De school en ’t schoolplein

Een plek waar het goed toeven is

De oorspronkelijke betekenis van de naam Wonnebald is: ‘een plek waar het goed toeven is’. Precies zo wil onze school een plek zijn waar iedereen zich thuis voelt. En daarvoor hebben we alles mee. De school bevindt zich in een speels schoolgebouw met veel lichtinval. Het is binnen ‘ouderwets’ gezellig en warm, zodat kinderen een eigen veilige leeromgeving beleven. De school is aangenaam compact en wordt omringd door veel groen. De zee is op loopafstand en we zijn zo in de duinen. Onze kleuters lopen, spelen en leren wat af in de natuur. Het bos is een aangenaam decor voor de jaarlijks terugkerende seizoensfeesten. Achter de school is een natuurspeeltuin, een heuse ‘speeldernis’. Hier kunnen leerlingen gericht met de natuur bezig zijn, gewoon even lekker ravotten of met water en zand spelen. We houden bijen en er is ook een ‘amfitheater’ aangelegd, dat kan gebruikt worden voor lessen en voorstellingen. Aan de voorzijde hebben we veel plezier van het groene speelplein met al z’n mogelijkheden en hoekjes. Beiden worden ook ten volle benut als leerplek.

“Leerkrachten geven op Wonnebald het goede voorbeeld. Elke opvoeding is immers zelfopvoeding.”